Záchytné parkoviska

Autor: Bronislav Weigl | 4.12.2017 o 19:33 | Karma článku: 2,68 | Prečítané:  451x

Výstavba záchytných parkovís na územní Bratislavy so základnou otázkou: Záchytné parkoviská na okraji mesta alebo už v regióne pri železničných staniciach a zastávkach?

V súčasnej dobe počúvame o budovaní záchytných parkovísk na okraji mesta ako riešenie pre kolabujúcu dopravu v Bratislave.

Na jednej strane toto treba plne podporovať, určiť miesta pre výstavbu týchto záchytných parkovísk, ktoré sú v dotyku s kapacitnou mestskou hromadnou dopravou, predovšetkým s električkovou dopravou, ktorá nepodlieha kongesciám vplyvom preťažených komunikácií a je možné na jej linkách zabezpečiť zvýšenie požadovanej kapacity skrátením intervalov, resp. vypravovaním vozidiel, resp. vlakov s vyššou kapacitou a kde je najjednoduchším spôsobom možná jej preferencia. Pre naplnenie vyššie uvedených bodov sú na území mesta miesta v blízkosti električkových tratí (nie výhradne), kde by bolo možné či v krátkodobom alebo dlhodobom horizonte pripraviť a realizovať záchytné parkoviská s dostupnosťou na blízke zastávky MHD. Tieto záchytné parkoviská by mali slúžiť pre motoristov prichádzajúcich do Bratislavy, ktorí by zaparkovali na okraji mesta a cestu do centrálnej mestskej oblasti by absolvovali mestskou hromadnou dopravou.

Na druhej strane je nutné poznamenať, že pravidelní cestujúci dochádzajúci za prácou do mesta (pendleri) a ktorí majú bydlisko v dostupnosti k železničnej stanice alebo zastávke regionálnej trate, by mali mať možnosť parkovania na týchto zastávkach - budovania záchytných parkovísk v blízkosti železničných staníc a zastávok a na cestu do Bratislavy by mali využívať regionálnu železničnú dopravu, alebo je alternatívou v obciach a mestách, ktoré sú v blízkosti železničných tratí jvytvorenie buď systémovej mestskej hromadnej dopravy, resp. minimálne kyvadlovej dopravy z/do centier obcí ku/od každého regionálneho vlaku zastavujúcom na danej železničnej stanici alebo zastávke.

Záchytné parkoviská na okraji Bratislavy by mali predovšetkým zabezpečovať, po vzore iných európskych metropol, parkovanie „vzdialených“ návštevníkov mesta, resp. tých, ktorí nemajú možnosť využitia koľajovej dopravy, s možnosťou mať zapracované cestovné na MHD v parkovnom. Samozrejme takéto parkoviská musia byť zabezpečené strážnou službou. Súčasne s realizáciou záchytných parkovísk musí byť podpora verenej dopravy ako nástroja pre zmenu dopravného myslenia obyvateľov Bratislavy a Bratislavského regiónu.

Zmeny musia priniesť:
1. Skvalitňovanie služieb MHD.
2. Paralelne so zavedením systému záchytných parkovísk musí mesto a kraj podporovať:
 - zvýšenie kapacity a zlepšenie intervalov MHD v potrebných lokalitách
 - nadväznosť medzi železničnou regionálnou dopravou a nadväznou mestskou hromadnou  dopravou, resp. nadväznými prípojmi v jednotlivých obciach garantovaných v cestovnom poriadku
 - preferenciu prostriedkov MHD (križovatky, vyhradené jazdné pruhy)

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Zmenou Otčenáša môže pápež zmeniť cirkev k lepšiemu

Pápež sa správa sa ako kritický teológ.


Už ste čítali?