reklama

Záchytné parkoviska

Výstavba záchytných parkovísk na územní Bratislavy so základnou otázkou: Záchytné parkoviská na okraji mesta alebo už v regióne pri železničných staniciach a zastávkach?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

V súčasnej dobe počúvame o budovaní záchytných parkovísk na okraji mesta ako riešenie pre kolabujúcu dopravu v Bratislave.

Na jednej strane toto treba plne podporovať, určiť miesta pre výstavbu týchto záchytných parkovísk, ktoré sú v dotyku s kapacitnou mestskou hromadnou dopravou, predovšetkým s električkovou dopravou, ktorá nepodlieha kongesciám vplyvom preťažených komunikácií a je možné na jej linkách zabezpečiť zvýšenie požadovanej kapacity skrátením intervalov, resp. vypravovaním vozidiel, resp. vlakov s vyššou kapacitou a kde je najjednoduchším spôsobom možná jej preferencia. Pre naplnenie vyššie uvedených bodov sú na území mesta miesta v blízkosti električkových tratí (nie výhradne), kde by bolo možné či v krátkodobom alebo dlhodobom horizonte pripraviť a realizovať záchytné parkoviská s dostupnosťou na blízke zastávky MHD. Tieto záchytné parkoviská by mali slúžiť pre motoristov prichádzajúcich do Bratislavy, ktorí by zaparkovali na okraji mesta a cestu do centrálnej mestskej oblasti by absolvovali mestskou hromadnou dopravou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na druhej strane je nutné poznamenať, že pravidelní cestujúci dochádzajúci za prácou do mesta (pendleri) a ktorí majú bydlisko v dostupnosti k železničnej stanice alebo zastávke regionálnej trate, by mali mať možnosť parkovania na týchto zastávkach - budovania záchytných parkovísk v blízkosti železničných staníc a zastávok a na cestu do Bratislavy by mali využívať regionálnu železničnú dopravu, alebo je alternatívou v obciach a mestách, ktoré sú v blízkosti železničných tratí jvytvorenie buď systémovej mestskej hromadnej dopravy, resp. minimálne kyvadlovej dopravy z/do centier obcí ku/od každého regionálneho vlaku zastavujúcom na danej železničnej stanici alebo zastávke.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Záchytné parkoviská na okraji Bratislavy by mali predovšetkým zabezpečovať, po vzore iných európskych metropol, parkovanie „vzdialených“ návštevníkov mesta, resp. tých, ktorí nemajú možnosť využitia koľajovej dopravy, s možnosťou mať zapracované cestovné na MHD v parkovnom. Samozrejme takéto parkoviská musia byť zabezpečené strážnou službou. Súčasne s realizáciou záchytných parkovísk musí byť podpora verenej dopravy ako nástroja pre zmenu dopravného myslenia obyvateľov Bratislavy a Bratislavského regiónu.

Zmeny musia priniesť:
1. Skvalitňovanie služieb MHD.
2. Paralelne so zavedením systému záchytných parkovísk musí mesto a kraj podporovať:
 - zvýšenie kapacity a zlepšenie intervalov MHD v potrebných lokalitách
 - nadväznosť medzi železničnou regionálnou dopravou a nadväznou mestskou hromadnou dopravou, resp. nadväznými prípojmi v jednotlivých obciach garantovaných v cestovnom poriadku
 - preferenciu prostriedkov MHD (križovatky, vyhradené jazdné pruhy)

Bronislav Weigl

Bronislav Weigl

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pracujem v DPB, a.s. od roku 1991. Doprava mi je nielen profesiou ale aj koníčkom. Zaoberám sa históriou a rozvojom dopravy a dopravných systémov v európskych mestách. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu